woensdag 27 september 2017

#postcrossing#75

hoi hoi,
nieuwe week , nieuwe postcrossing!
en deze week wil ik een blog onder de aandacht brengen over een boek wat gaat over ansichtkaarten sturen.
journalist Jan Carson bracht in 2015 een boek uit met hier in korte verhalen die ze op een ansichtkaarten schreef en aan haar vrienden stuurden.
wat ze schreef was verschillend, grappig maar soms ook raadselachtig.
het boek heet 'postcard stories', meer er over in de onder staande link:

https://www.postcrossing.com/blog/2017/09/22/postcard-stories

ik moet eerlijk zeg dat ik me toch wel afvraag hoe ze dit heeft kunnen doen op de kleine ruimte die op de achterkant van zo een kaart beschikbaar is?
ik heb soms al moeite er mee om wat ik wil schrijven er ook allemaal op te krijgen, en ik moet altijd dingen zo schrijven dat het past en toch nog is te begrijpen waar ik over heb geschreven.
maar het is op zich wel erg grappig als iemand dit zo doet als wat Jan Carson heeft gedaan.

gaan we verder met de post van deze week.
de kaart van vorige week die naar Duitsland ging is aangekomen op zijn plaats van bestemming naar 4 dagen en 347 km te hebben gereisd.
de kaart is ook door de ontvangster als een favoriete aangevinkt, ik ben er blij mee dat ze hem leuk heeft gevonden.
en de kaart naar de USA uit postcrossing 73 is naar 7998 km te hebben gereisd in 14 dagen aangekomen, dit was de kaart die naar een plaats ging die aan de rand van het getroffen gebied lag door orkaan Harvey.
alles is daar goed, wel schreef ze terug dat veel van haar vrienden in het getroffen gebied wonen.
dus vergeet de mensen daar niet! hulp kunnen ze nog altijd gebruiken.
de kaart die ik haar had gestuurd heeft ze als een favoriet aangevinkt.
de kaart naar China uit postcrossing 70 is nu 49 dagen onderweg.
de kaart naar Rusland uit postcrossing 72 is 22 dagen onderweg.

zelf heb ik deze week geen post ontvangen, ja, oké wel post maar me rekeningen om te betalen tel ik hier niet mee. (haha)
er was dus geen post vanuit het postcrossing.

dus gaan we door met de kaart voor deze week en die kaart gaat naar het Verenigd Koninkrijk.
let er op als je hier over praat want het Verenigd Koninkrijk bestaat uit 4 landen: Engeland, Schotland, Wales en Noord Ierland. samen vorm ze dus het Verenigd Koninkrijk.
hoewel veel mensen dit simpel weg Engeland noemen is er dus wel degelijk een verschil in de aanduiding en benoeming van dit land.
zo na dit stukje aardrijkskunde wil ik nog wel even aangeven dat deze kaart 190 km gaat reizen voor de ontvangster hem heeft en het is de eerste keer dat ik een kaart die kant ga op sturen.
ben dan ook heel nieuwsgierig hoe lang het gaat duren voor die daar is.

en zo komen we weer aan het einde van deze week.
met deze week op mijn to do list een bezoek aan de shop voor nieuwe kaarten.
ik ben er vorige week niet echt aan toe gekomen om dat te doen, ook al had ik dit wel graag willen doen.
maar met een dochter in het examenjaar van school kwamen er weer wat dingen tussen door die voorrang hadden.
volgende week krijgen jullie zeker weer een blik op de nieuwe kaartjes die ik heb gekocht.
voor nu zou ik zeggen: bedank voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...